Reklama natywna a notyfikacje push

Reklama natywna a notyfikacje push

Czas nachalnych i irytujących reklam powoli odchodzi w zapomnienie. Marketerzy wiedzą, co należy robić, aby podnosić sprzedaż i jak budować świadomość i rozpoznawalność marki. Opracowując stale nowe formy komunikacji z użytkownikiem, bazują głównie na swojej kreatywności, a także na tym, by komunikaty były zwięzłe oraz by angażowały swą treścią odbiorców. Jedną z form komunikowania się z użytkownikami, spełniającymi te warunki są powiadomienia push.

Czym są powiadomienia push w reklamie natywnej?

Powiadomienia push to nic innego jak krótkie, angażujące, klikalne komunikaty, które wyświetlają się na ekranie komputera lub urządzenia mobilnego. Powiadomienia mogą zawierać grafikę, nagłówek, krótki tekst i to, co najważniejsze, czyli link. W praktyce wygląda to tak, że klient zainteresowany konkretnym produktem czy usługą jest informowany w czasie rzeczywistym o dedykowanym rabacie albo o dostępności produktu, który wcześniej był niedostępny. Powiadomienia push to skuteczne narzędzie marketingowe o sporym zasięgu, gdyż dzięki współpracy  z największymi przeglądarkami i platformami mobilnymi, trafiają do szerokiej grupy odbiorców. Co więcej, powiadomienia push wtapiają się całkowicie w główną ideę reklamy natywnej: są mało inwazyjne, charakteryzują się prostotą  i są skuteczne. Dzięki swej widocznej formie i angażującej treści z wielką dozą prawdopodobieństwa będą klikane o wiele częściej niż standardowe wiadomości e-mail. Nie odrywają przy tym użytkownika od wykonywanych w danym momencie czynności.

Notyfikacje PUSH?

A co ze zgodą użytkowników na otrzymywanie powiadomień?

By użytkownik mógł otrzymywać notyfikacje push, musi najpierw wyrazić zgodę, jednak proces ten jest nadzwyczaj prosty. Nie trzeba wypełniać specjalnych formularzy czy potwierdzać adresu e-mail. Wystarczy jedynie odwiedzić konkretną stronę internetową i potwierdzić chęć otrzymywania od niej notyfikacji push, poprzez zaledwie jedno kliknięcie. Co istotne, równie prosto można tę opcję wyłączyć. Web push nie wykorzystuje cookies, co z pewnością także wpływa na coraz to większą popularność tej formy komunikowania. 

Jak Nativeo wykorzystuje powiadomienia push?

Strona internetowa bądź aplikacja mobilna wyświetla komunikaty kierowane do konkretnej grupy użytkowników. Dobór odbywa się na podstawie preferencji i zainteresowań, czyli tak naprawdę odnosi się do tego, jakie treści przeglądali potencjalni kupujący. To wszystko dzieje się w czasie rzeczywistym zatem użytkownicy mają poczucie indywidualnego podejścia, a nie przypadkowości. Wskaźniki CTR potrafią być nawet dwukrotnie wyższe, niż w przypadku wiadomości e-mail, a wygenerowany w ten sposób ruch na stronie jest wysoko konwertujący. Z technicznego punktu widzenia powiadomienia push są łatwe w implementacji, można je bardzo łatwo włączyć, a także wyłączyć. Dodatkowo są odporne na działanie AdBlocków i nie „zaśmiecają” skrzynek.

Które platformy wspierają PUSH?

Dzięki zastosowaniu powiadomień push z Nativeo dotrzesz do szerszej grupy odbiorców, zyskasz idealnego klienta i zwiększysz zyski. Ponadto uzyskasz wyższe konwersje, a także zbudujesz rozpoznawalność swojej marki. Brzmi zachęcająco? Przekonaj się sam i napisz do nas na hello@nativeo.pl 

Podziel się artykułem:
Icon