Widżet w sidebarze to idealne rozwiązanie, by móc zarabiać na niewykorzystanym dotąd bocznym pasku witryny. Jest to zatem doskonały sposób na dodawanie do strony dodatkowych treści. Ponadto widżet w sidebarze można dopasować wizualnie do paska w taki sposób, aby wyglądał niemal identycznie jak treść danej witryny. Format ten stanowi integralną część całości, zatem w pełni wpisuje się w istotę reklamy natywnej.
Widżet w sidebarze jest niemal niewidoczny, ale przynosi dodatkowe dochody.
To rozwiązanie głównie jest wykorzystywane na desktopie, z tego prostego względu, że wersja desktoptowa zapewnia dużo więcej przestrzeni do zaplanowania witryny, uwzględniając możliwość wykorzystania paska bocznego. Funkcjonalność ta z kolei nie jest dostępna dla smartfonów, o czym warto pamiętać wybierając odpowiedni format reklamy dla siebie.
Widżet w sidebarze charakteryzuje się łatwą implementacją, a także zachowuje strukturę strony. Może być stosowany zarówno do linkowania wewnętrznego, jak również do monetyzacji ruchu.
Jak skonfigurować widżet w sidbarze i jakie daje możliwości?
SUB TYPE - zmiana wybranego typu widżetu
Widżet w sidebarze daje możliwość wyboru jednego z 4 dostępnych formatów, które różnią się od siebie wizualnie, tak aby jak najlepiej dopasować się do strony wydawcy. Wyróżniamy następujące formaty:
FORMAT: CARDS
FORMAT: RECTANGULAR 2
FORMAT: RECTANGULAR
FORMAT: SMALL
KOLUMNY I WIERSZE - w tym miejscu można określić ilość kolumn reklamowych (bez limitu), a także ilość wierszy reklamowych (maksymalnie 4)
INTERNAL EXCHANGE - daje możliwość wymieszania reklam z artykułami
Jeśli zainteresowało Cię rozwiązanie, jakim jest widżet w sidebarze, bądź chcesz poznać inne dostępne formaty reklamowe, zapraszamy do kontaktu na hello@nativeo.pl.