Poznaj rozwiązania Nativeo: Lazy loading widget

Poznaj rozwiązania Nativeo: Lazy loading widget

Bywa, że pod naporem tego co umieszczamy na stronie, zwyczajnie jest ona przeciążona, a jej czas ładowania zaczyna być irytujący dla użytkowników. Za podobne odczucia internautów może również odpowiadać nieprzystosowany UX strony. Wszak nie od dziś wiadomo, że żeby zachęcić użytkowników do odwiedzenia witryny należy tak ją zaprojektować, by była, mówiąc najogólniej, przyjazna dla oglądających. Od tego jak dana witryna jest widziana przez użytkowników, jak wygodnie i szybko są w stanie dotrzeć na niej do interesujących ich treści, w dużym stopniu zależy jej sukces. Strona powinna być zatem czytelna, a także intuicyjna. To właśnie User Experience, czyli doświadczenie użytkownika musi stanowić spójną całość, tak aby chętnie wracał na Twoją stronę w przyszłości. 

Google w swym oficjalnym komunikacie informuje, że to właśnie  prędkość ładowania strony jest jednym z czynników, które wpływają na jej pozycję w rankingu. To właśnie czas, po którym użytkownikowi uda się zobaczyć content strony, znacząco wpływa na jej spozycjonowanie, a także na ilość wyświetleń i dalsze działania w jej obrębie. Aby sprawdzić czy dana strona działa prawidłowo, czy może jednak jest przesadnie obciążona podczas ładowania, Google stworzył darmowe narzędzie. Ma ono za zadanie określić, czy czas ładowania strony mieści się w dopuszczalnych granicach. Pewnie wielu z Was zna stronę tego narzędzia, jakim jest PageSpeed Insights.

Zagadnieniem, któremu warto poświęcić również więcej uwagi podczas projektowania strony jest szybkość i ogólne przystosowanie strony do wyświetlania na tabletach i smartfonach, których udział w rynku wyświetlania treści stale rośnie. Google nie zostawia nas samych sobie i  w tym aspekcie dostarczając nam odpowiednik powyższego narzędzia, przeznaczony do testowania i optymalizacji witryn mobilnych.  

Nativeo wychodząc naprzeciw oczekiwaniom Wydawców, dla których ruch na stronie jest kluczowy, poza dostępnymi rozwiązaniami, jakimi są widżety reklamowe, dodatkowo daje możliwość zastosowania funkcjonalności tzw. leniwie ładujących się widżetów (z ang. lazy loading widget). W praktyce jego zastosowanie powoduje, że dany widżet ładuje się tylko wtedy, gdy użytkownik sam się do niego przewinie. Znacząco poprawia to czas wstępnego ładowania strony i powoduje systematyczne „doładowywanie” w locie, dodatkowych elementów. 

Funkcjonalność ta wpisuje się idealnie w natywny charakter reklamy, dając dodatkowe korzyści dla Wydawców oraz Reklamodawców, gdyż stosowanie lazy loading widget zwiększa prawdopodobieństwo spieniężenia ruchu, między innymi poprzez poprawę jakości reklam i otoczenia, w którym się pojawiają. Niewątpliwie dużą zaletą tego rozwiązania jest także możliwość szybszego dostępu do stron, powodując pozytywne odczucia u internautów.

Jeśli chcesz zmienić swoje dotychczasowe, ciężkie i powolne widżety, na wydajne rozwiązanie oferowane przez Nativeo, lub chcesz poznać dostępne formaty reklamowe i uzyskać dodatkowe informacje, to zapraszamy do kontaktu pod adresem hello@nativeo.pl.

 

Podziel się artykułem:
Icon